Cuba

| Postat i: resor
 
Hallå igen bloggen !
Det var några stressiga dagar innan jag åkte till Cuba behövde köpa de sista grejerna och packa m.m. där i Cuba så är situationen svår inte som här i Sverige och internet är för svårt att hitta och när man väl hittar det så är det flera år gammal processor och windows 1. Så that is why I have not blogged. Men nu är jag tillbaka i Sverige igen efter en otroligt skön semester i karibien. Åh, vad jag längtar tillbaka!
 
Min resa var helt underbar. Det var kul och träffa släkten från pappas sida. Stränderna finns inte ord att förklara hur vackra de är. Man måste se för att tro på hur vackra de är, i nästa inlägg kommer jag visa alla bilder ifrån Cuba. Jag träffade på några barndomskompisar jag lärde känna när jag var liten. Vi drog ut och festade i staden La Habana eftersom vi bor mitt i huvudstaden så ligger allt nära. Vi drog till La Bodeguita Del Medio som är en väldigt känd krog där de serverar jätte goda mojitos och El Floridita där de serverar jätte goda daiquiris. Mums, MIN drink är Strawberry daiquiri, så jäkla god! Om ni någonsin går dit beställ den ! Båda ställerna är väldigt kända för att Hemingway brukade gå dit. Som han säger "My mojito in La Bodeguita, My daiquiri in El Floridita" håller fullständigt med honom. Jag var i Varadero med kompisarna och åkte till Cayo Santa Maria med familjen som är några små öar som ligger utanför Cuba där stränderna var helt fenomenal. Varför finns inte sånna stränder i Sverige !?  Där bodde vi på hotell och jag fick träffa på en massa sjukt sköna amerikaner och kanadiensare. Som var desutom jävligt snygga ! Haha vi drog på beach party som hotellet anordnade med grill och salsa mitt i stranden på kvällen och vi bada vid midnatt det var sjukt läskigt jag som är så jävla rädd för hajar och trodde jag skulle bli uppäten haha. Men hade verkligen the time of my life där. Saknar verkligen beach volleyball, åka dom där bananer, segelbåt, bada och sola en massa, klubba, dansa salsa, folket som är så sociala, åka motorcykel och gamla bilar utan tak.. Finns tusen grejer och personer som jag saknar. Nåväl, nu är man tillbaka i trista Sverige återigen.. :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: