Roadtrip to the south of Chile

| Postat i: dagbok, resor
 
Jag har nu vart i exakt i 21 dagar på semester här i Chile och ska vara här tills den 14 januari, då jag åker tillbaka hem till Sverige. Vi är här och hälsar på släkten från mammas sida som bor i en by med namnet Quillota som är belägen nära huvudstaden Santiago de Chile.
 
Nu har jag suttit i en alltför trång jeep i ungefär 6 timmar och befinner mig i södra Chile i en stad som heter Villarrica. Jag har aldrig vart söderut så det är min första gång jag är här. Det liknar lite Sverige vad det gäller naturen, mycket grönt och skog. Men nothing is like home såklart. Dock finns det inga inaktiva, snötäckta vulkaner i Sverige. Vulkanen på bilden ovanför heter "El volcán de Villarrica".
 
Nu ska jag ut och bekanta mig med staden. Hör av mig senare.
 
Chaaao,
Camilla Fernandez




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: